Referat af menighedsrådsmøde den 22. april 2025
1. Kirkens liv og vækst.
Emne: Fælles diskussion om vores indsats på det diakonale område.
Diakoni er kirkens omsorgstjeneste, og udøves på forskellig vis fra vores kirke.
På baggrund af stadig flere henvendelser om hjælp til dagligdagen, forslås at vi har madbilletter til Paraplyen liggende til uddeling. Forslaget vedtages.
Andre diakonale tiltag vi kunne byde ind med, blev drøftet fx
julefrokost/julearrangement, nytårsaften for enlige/ensomme, tage del i Danmark spiser sammen, morgenmad før en gudstjeneste. Vores udfordring er at have nogen til at varetage de forskellige tiltag.
Vi skal sørge for at brede eksisterende tiltag ud fx ”Hjælp til borgerservice”, som Paraplyen tilbyder. Diakoni på hjemmesiden med henvisninger til eksisterende hjælpe-/støtteordninger.
Der er forslag om et decideret diakoniudvalg, forslaget kommer på som punkt ved næstkommende møde.
2. Gennemgang af prissat synsudskrift.
Synsudskriftet gennemgås, og indsendelse, med de ændringer der måtte komme, vedtages.
3. Gennemgang af skema som skal indsendes til provstiudvalget med ønsker til drift og anlæg.
Gennemgået og vedtaget til indsendelse med de ændringer, der måtte komme.
4. Godkendelse af vedtægter for Sognehuset
Tilføjelse under Lån af lokaler
Til mindesammenkomst efter bisættelse/begravelse fra Vor Frue Kirke?
Udgår – se punkter til dagsorden.
5. Skal der betaltes ved TorsdagsCaféen for kaffe og kage?
Ikke vedtaget. I stedet gør vi opmærksomme på, at man kan give til et specifikt formål fx spisebilletter til Paraplyen. Vi vil fremover sætte QR-kode og nummer på vores MP på vores dækkeservietter.
6. Ændring i vedtægt for kontaktpersonen
Orientering og vedtaget.
Elisabeth B. Marcussen forlader mødet under behandling af punkterne 7 og 8.
7. Ansøgning fra kirketjener Christina Pode om deltagelse i det årlige kirketjenerkursus fra den 10. juni og til den 12. juni 2025.
Lukket punkt – se punkter til dagsorden.
Imødekommet.
8. Ansøgning fra kordegn Elisabeth B. Marcussen om deltagelse i
Kordegneforeningens og Landsforeningen af Menighedsråds kursus i Personalelederuddannelse.
Lukket punkt – se punkter til dagsorden.
Imødekommet.
9. Meddelelser fra:
a. Formanden
Gode påskedage med fin deltagelse.
Der udarbejdes budget for 2026.
b. Kontaktpersonen
Intet
c. Kassereren
Intet
d. Præsterne
Der er sleep-over i sognehuset for konfirmanderne i den kommende weekend.
e. Kirkeudvalget
Intet
f. Kirkeværgen
Intet
g. Præstegårdsudvalget
Intet
h. Aktivitetsudvalget/børne- og ungeudvalget
Møde i starten af maj.
i. Kommunikationsudvalget
Orientering om Kulturens Døgn.
Orientering om påskejagten.
j. Medarbejderrepræsentanten
Intet
k. Liturgiudvalget
Intet
l. Musikudvalget
Intet
m. KIC
Orientering om påskemorgensang ved Domkirken påskedag.
10. Eventuelt.
Orientering om førstehjælpskursus 23. maj.
11. Spørgetid til menighedsrådet.
Spørgsmål om deltagelse til TorsdagsCaféen den 5. juni.